Algemene voorwaarden

Ponse Beauty

1. Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen de schoonheidssalon en een cliënt waarop de schoonheidssalon deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. Inspanningen schoonheidssalon

Schoonheidssalon Ponse Beauty zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschappen. De schoonheidssalon zal zoveel mogelijk de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.

3. Afspraken

Als de cliënt verhinderd is voor een afspraak, moet hij/zij dit zo spoedig mogelijk melden. Dit is uiterlijk 48 uur van te voren. Is het door onverwachte en geldige redenen kan dit binnen de 48 uur zijn. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag de schoonheidssalon het halve honorarium voor de afgesproken behandeling berekenen. Het annuleren van een afspraak kan uitsluitend telefonisch (Bel of SMS). Laat de cliënt het weten in minder dan 24 uur tijdsverloop, dan mag de schoonheidssalon het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling berekenen.

Indien de cliënt meer dan 5 minuten later dan de afgesproken tijd bij schoonheidssalon Ponse Beauty komt, mag de schoonheidssalon de behandeling met de verloren tijd inkorten en toch het gehele honorarium berekenen. Bij meer dan 20 minuten later dan de afgesproken tijd kan de schoonheidssalon de gehele afspraak annuleren en het gehele honorarium berekenen.

Als de schoonheidssalon verhinderd is voor een afspraak moet zij dit zo spoedig mogelijk melden aan de cliënt (uiterlijk 48 uur van te voren). Is het met een geldige en onverwachte reden kan het binnen de 48 uur zijn, maar met toestemming van de cliënt.

4. Betaling

De schoonheidssalon vermeldt alle prijzen van de behandelingen op haar website en vermeld de standaard prijzen van de producten in de salon mondeling aan de cliënt. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. Acties gaan niet met andere aanbiedingen of kortingen samen. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of via de pinte voldoen.

5. Persoonsgegevens & privacy

De cliënt voorziet de schoonheidssalon bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de schoonheidsspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. De schoonheidssalon neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd en op papier systeem. De schoonheidssalon behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De schoonheidssalon zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.

6. Geheimhouding

De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de schoonheidsspecialiste verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

7. Aansprakelijkheid

De schoonheidssalon is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de schoonheidsspecialiste is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. De schoonheidssalon is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de salon. Als de cliënt een behandeling kiest met een apparaat is hij/zij verplicht de algemene voorwaarden te accepteren en te tekenen. Weigert u de voorwaarden te tekenen en te accepteren gaat de behandeling niet door.

8. Garantie

Wanneer de cliënt niet tevreden is over een bij de schoonheidssalon gekochte producten, geld geen geld terug garantie.

9. Beschadiging en diefstal

De schoonheidssalon heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. De schoonheidssalon meldt diefstal altijd bij de politie.

10. Klachten

Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van de schoonheidssalon en de behandelende schoonheidsspecialiste. De schoonheidssalon moet de klager binnen zeven werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal de schoonheidssalon de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien de schoonheidssalon en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.

11. Behoorlijk gedrag

De cliënt behoort zich in de salon behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de schoonheidssalon het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren onder opgaaf van redenen.

12. Recht

Op elke overeenkomst tussen de schoonheidssalon en de cliënt is het Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

Schoonheidssalon Ponse Beauty is niet verantwoordelijk voor wat bezoekers op de website plaatsen, bijvoorbeeld in een reactie op een bericht en kan hier niet voor aansprakelijk worden gesteld. Deze reacties zijn de persoonlijke mening van de schrijver en reflecteren dan ook op geen enkele manier de standpunten en/of denkwijze van Ponse Beauty. Ponse Beauty kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het plaatsen van auteursrechtelijk beschermd materiaal door bezoekers.

Ponse Beauty betracht uiterste zorgvuldigheid bij het vervaardigen, samenstellen en verspreiden van informatie, maar kan op geen enkele wijze instaan voor de juistheid of volledigheid hiervan. Anonieme reacties die alleen bedoeld zijn om auteur of betrokken personen of bedrijven in negatief daglicht te stellen, worden zonder discussie verwijderd. Wij zijn niet aansprakelijk voor de privacypraktijken noch de inhoud van deze sites.

13. Overige bedrijfsgegevens

Schoonheidssalon Ponse Beauty

De Wervel 54
2954CC Alblasserdam

06 – 2626 7573
ponsebeauty@gmail.com
www.ponsebeauty.nl

KVK nummer: 64384659
IBAN nummer: NL31 RABO 0316 0017 32

ANBOS nummer: 27324
AGB geregistreerd.